Spoštovane članice in člani,
minilo je prvih 100 dni delovanja novega Upravnega odbora (UO) Meščanske korporacije Kamnik (MKK a.s.), ki je bil izvoljen 18. septembra 2024. To obdobje je bilo polno izzivov, pomembnih odločitev in novih priložnosti. S ponosom delimo pregled ključnih dosežkov in prihodnjih načrtov.
Razdelitev nalog v Upravnem odboru in ustanovitev odborov
Na prvi seji UO smo si razdelili naloge in imenovali odgovorne osebe za posamezna področja, da bi zagotovili nemoteno delovanje in strokovnost:
• Miran Matičič, predsednik, vodi celotno delovanje UO in zagotavlja operativno usklajenost znotraj korporacije.
• Uroš Rauter, namestnik predsednika, je zadolžen za koordinacijo delovnih odborov in zastopanje UO v odsotnosti predsednika. Aktivno sodeluje pri projektih razvoja in novih strategij.
• Peter Hribar, odgovoren za področje gozda, vodi gozdarske aktivnosti, vključno s sanacijo škod in pripravo dolgoročnih strategij gospodarjenja.
• Milan Jankovski, IT skrbnik, vodi digitalno preobrazbo, vključno z upravljanjem domen, vzpostavitvijo elektronskih naslovov in pripravo digitalnega arhiva.
• Anka Srebrić, odgovorna za finance, skrbi za transparentno upravljanje s finančnimi sredstvi in optimizacijo stroškov.
• Janž Jorg Lavrič, odgovoren za področje turizma, vodi projekte razvoja turistične infrastrukture in sodeluje z lokalnimi partnerji za izboljšanje prepoznavnosti območij v lasti MKK a.s.
• Vladimir Vučko, glavni tajnik, je odgovoren za administrativno podporo in pripravo zapisnikov sej.
Poleg tega smo ustanovili delovne odbore, ki so ključni za učinkovito uresničevanje projektov:
1. Odbor za gozdove:
• Osredotoča se na sanitarne poseke, reševanje težav s podlubniki in dolgoročno trajnostno gospodarjenje.
2. Odbor za turizem:
• Upravlja z najemninami, predlaga sklenitev in podaljšanje najemnih pogodb in razvija turistične projekte, vključno z obnovo trim steze na Zapricah.
3. Gradbeni odbor:
• Vodil je sanacijo strehe na koči na Dolu in načrtuje nadaljnje obnove nepremičnin.
4. Odbor za članstvo:
• Obravnava sprejem novih članov in rešuje pravna vprašanja v zvezi z dednimi pravicami.
Ključni sklepi in aktivnosti
1. Sodelovanje z institucijami
Sodelovanje z različnimi institucijami je bilo ključno za uspeh številnih projektov:
• Občina Kamnik: Smo v fazi dogovarjanja širšega sodelovanja in uporabe nekaterih zemljišč na območju doline Kamniške Bistrice in pri projektu obnove trim steze na Zapricah.
• Zavod za gozdove Slovenije: Skupaj z zavodom smo izvedli pregled stanja gozdov in začeli sanacijo žarišč podlubnikov ter načrtovali trajnostno rabo gozdnih virov.
• Planinska zveza Slovenije: Dogovorili smo se o sodelovanju pri ohranjanju infrastrukture v visokogorju, vključno z izboljšavami dostopnosti.
2. Nepremičninske sanacije
• Sanacija strehe na koči na Dolu: Ta pomemben projekt smo zaključili pred zimo, kar bo omogočilo nadaljnjo uporabo koče in preprečilo nadaljnje poškodbe.
• Planinski dom Kamniška Bistrica: Gradbeni odbor je pripravil načrt za obnovo objekta, vključno s sanacijo notranjih prostorov in izboljšavami infrastrukture.
3. Digitalizacija
Digitalizacija je ena naših ključnih prednostnih nalog. Prenos domene mkkas.si in pridobitev nove domene mkkas.eu sta omogočila izboljšanje dostopnosti in preglednosti delovanja korporacije. Poleg tega smo vzpostavili sistem elektronskih naslovov za člane UO in NO, s čimer smo povečali učinkovitost komunikacije.
4. Reševanje pravnih vprašanj
• Obravnava odprtih primerov denacionalizacije se nadaljuje v sodelovanju z odvetniki in pravnimi strokovnjaki.
• Zavrnili smo plačilo spornih računov prejšnjega vodstva in okrepili finančni nadzor nad vsemi transakcijami.
Delo posameznih odborov
Odbor za gozdove
Odbor za gozdove je izvedel sanitarne poseke na najbolj ogroženih območjih in začel z obnovo vlak za spravilo lesa. Poudarek je bil na trajnostni sečnji in zmanjšanju škode zaradi podlubnikov. Organizirali smo javni razpis za izvajalce sečnje, kjer smo izbrali najugodnejšo ponudbo, ter pripravili pogodbe za dolgoročno sodelovanje.
Odbor za turizem
Sodelovanje z lokalnimi partnerji in turističnimi organizacijami je prineslo rezultate, kot so:
• Ureditev novih najemnih pogodb za nepremičnine v dolini Kamniške Bistrice.
• Razvoj turističnih poti in ureditev počivališč, ki bodo povečale obisk in prihodke.
Odbor za članstvo
Komisija za članstvo je pregledala več kot 20 prošenj za sprejem novih članov. Poleg tega je pripravila pravni okvir za urejanje članstva. Na Vrhovnem sodišču smo dosegli, da so uredili izjemo tako, da bo vse zadeve, ki se nanašajo na vpis skupnih lastnikov v zemljiško knjigo, reševal en (isti) zemljiškoknjižni sodniški pomočnik, kar bo pospešilo postopke odločanja o vpisih na podlagi vloženih zemljiškoknjižnih predlogov, ker gre pri nepremičninah z zaznambo MKK a.s. za specifičen primer vpisa velikega števila skupnih lastnikov.
Sodelovanje z Nadzornim odborom
Sodelovanje z Nadzornim odborom (NO) je bilo ključno za preglednost in skladnost našega dela. NO je pomagal pri pripravi pravilnikov o varstvu podatkov, pregledoval finančne tokove in podal pomembna priporočila za izboljšanje učinkovitosti.
Izzivi in prihodnje priložnosti
Kljub številnim dosežkom se soočamo z izzivi, kot so:
• Pospešitev nedokončanih denacionalizacijskih postopkov.
• Pravne in davčne dileme glede izplačila odškodnin.
• Sanacija škod v gozdovih zaradi vremenskih ujm in podlubnikov.
Vse članice in člane vabimo, da se nam pridružite pri teh izzivih. S svojim znanjem in izkušnjami lahko pomembno prispevate k našemu skupnemu cilju – ohranjanju dediščine in razvoju MKK a.s.
Zaključek
V prvih 100 dneh smo pokazali, da lahko z učinkovitim vodenjem in sodelovanjem dosežemo pomembne premike. Hvala za vašo podporo in zaupanje. Skupaj bomo gradili prihodnost, ki temelji na trajnosti, transparentnosti in solidarnosti.
Vaš Upravni odbor MKK a.s.